CERN Accelerating science

Published Articles

新增:
2022-08-15
17:08
Why not start with quarks? Teachers investigate a learning unit on the subatomic structure of matter with 12-year-olds / Wiener, Gerfried J. (CERN ; Vienna U.) ; Schmeling, Sascha M. (CERN) ; Hopf, Martin (Vienna U.)
This paper describes the second in a series of studies exploring the acceptance of the subatomic structure of matter by 12-year-olds. The studies focus on a novel learning unit introducing an atomic model from electrons down to quarks, which is aimed to be used at an early stage in the physics curriculum. [...]
2017 - 24 p. - Published in : Eur. J. Sci. Math. Edu. 5 (2017) 134-157

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
16:58
Entwicklung und Evaluation eines Modells zur Erstellung von OMC Aufgaben zur Expansion des Universums / Aretz, Sarah (CERN ; Potsdam U.) ; Borowski, Andreas (Potsdam U.) ; Schmeling, Sascha (CERN)
Der Beginn des Universums als Entstehung von Raum und Zeit sowie seine Entwicklung bis heute werden momentan am besten durch die Urknalltheorie beschrieben. Dieses zugrunde liegende Modell hat unser modernes Weltbild entscheidend geprägt, dessen Vermittlung ein häufiger Wunsch in der naturwissenschaftlichen Bildung ist. [...]
2017 Fulltext: PDF;

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
16:51
Development and Evaluation of a Construct Map for the Understanding of the Expansion of the Universe / Aretz, Sarah (CERN ; Potsdam U.) ; Borowski, Andreas (Potsdam U.) ; Schmeling, Sascha (CERN)
The expansion of the universe is one of three pillars of the Big Bang theory and, therefore, an important aspect in cosmology. How the understanding hereof, including the complex concept of an expanding space, is developing, is not yet completely understood. [...]
2017 - Published in : Sci. Edu. Rev. Lett. 2017 (2017) 1-8 Fulltext: PDF;

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
16:31
Konzeptuelles Verständnis im Schülerlabor / Woithe, Julia (CERN ; TU Kaiserslautern) ; Kuhn, Jochen (TU Kaiserslautern) ; Müller, Andreas (Geneva U.) ; Schmeling, Sascha (CERN)
Ein Blick in die GDCP Tagungsbände der letzten Jahre zeigt, dass Schülerlabore als außerschulische Lernorte ein weiterhin höchst aktuelles Thema der fachdidaktischen Forschung sind. In Bezug auf die vor allem in Deutschland längst etablierten Schülerlabore fassen Itzek-Greulich und Schwarzer (2017) zusammen, dass die Frage nach deren kognitiver und affektiver Wirksamkeit allerdings nach wie vor offen und weitere Forschung nötig ist, vor allem um den Einfluss der Persönlichkeitsmerkmale und der wahrgenommenen Labormerkmale auf das Interesse und Selbstkonzept der Jugendlichen zu verstehen [...]
2018 Fulltext: PDF;

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
16:21
Sind Elementarteilchen kugelförmig? / Wiener, Jeff (CERN)
In Schulbüchern, populärwissenschaftlichen Veröffentlichungen und auch in Lehrbüchern werden Elementarteilchen in der Regel kugelförmig dargestellt. Aber handelt es sich dabei um eine adäquate Darstellungsform? Haben Elementarteilchen überhaupt eine Ausdehnung, und wenn ja, sind sie kugelförmig?
2018 - Published in : (2018) , pp. 131-133 External link: Link to Book

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
16:09
The role of confidence in Ordered Multiple Choice items about the universe’s expansion / Aretz, Sarah (CERN ; Potsdam U.) ; Borowski, Andreas (Potsdam U.) ; Schmeling, Sascha (CERN) ; Buschhüter, David (Potsdam U.)
The Big Bang theory being the currently most accepted theory describing the evolution of the universe has, therefore, formed our modern scientific worldview. Imparting this to students through science teaching is a frequent request in science literacy discussion (e.g., American Association for the Advancement of Science, 1993; Schecker et al., 2004). [...]
2018 - 4 p. Description: PDF; External link: Link to server

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
16:04
Track inspection: how to spot subatomic particles : Identify tracks of subatomic particles from their ‘signatures’ in bubble chamber photos – a key 20th century technology for studying particle physics. / Woithe, Julia (CERN) ; Schmidt, Rebecca ; Naumann, Floria
What is the Universe made of? What holds it together? How will it evolve? Particle physicists are fascinated by these big eternal questions. By studying elementary particles and their fundamental interactions, they try to identify the puzzle pieces of the Universe and find out how to put them together. [...]
2019 - 8 p. - Published in : Science in School: 46 (2019) , pp. 41-47 Fulltext: PDF;

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
15:50
Data, Data Everywhere, and Quite a Bit(e) to Learn / Darmendrail, Luis (Genf U.) ; Keller, Oliver (CERN) ; Müller, Andreas (Genf U.)
ICT devices like smartphones and their inbuilt sensors show a strong development in the last decade, leading to new ways of fruitful interaction of technology and science education. In this framework, we review existing and report own and new research and development from three complementary perspectives on general goals in technology education, scientific and experimental use use of technology in education, and own empirical research about the educational impact of SETs. [...]
2019 - Published in : 10.1007/978-3-658-25623-4_3

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
15:04
LowCost-Experimente zur modernen Physik mit dem 3D-Drucker / Bernstein, Fabian (CERN ; Goethe U.) ; Schmeling, Sascha (CERN) ; Wilhelm, Thomas (Goethe U.) ; Dührkoop, Susanne (CERN) ; Jansky, Alexandra (CERN) ; Keller, Oliver (CERN) ; McGinness, Lachlan (CERN) ; Woithe, Julia (CERN)
Von verschiedener Seite wird die Forderung erhoben, der allgemeinbildende schulische Physikunterricht müsse den neueren Entwicklungen der Wissenschaft Physik stärker Rechnung tragen. So argumentieren bspw. [...]
2019 - Published in : (2020) , pp. 715-718 Fulltext: PDF;

详细记录 - 相似记录
2022-08-15
14:51
Hands-on- & Minds-on- Teilchenphysikexperimente im CERN-Schülerlabor S’Cool LAB / Woithe, Julia (CERN) ; Kuhn, Jochen ; Müller, Andreas ; Schmeling, Sascha (CERN)
Spannender und kognitiv aktivierender Unterricht sollte Jugendlichen die Möglichkeit geben, sich selbsttätig mit einem für sie interessanten Unterrichtsgegenstand zu beschäftigen und dabei ihre bestehenden Wissensstrukturen zu erweitern, z. B. [...]
2020 - Published in : 10.1007/978-3-662-61607-9_7

详细记录 - 相似记录
也搜寻:
INSPIRE
KISS Preprints